Pages

Saturday, October 15, 2011

Kehilangannya dirasai....

Assalamualaikum buat teman2ku semua.....

Dalam kelegaan yang aku rasakan sbb dapat buka balik blog aku nie, aku telah ditimpa satu musibah dan mungkin juga satu ujian yang padaku agak berat jugak untuk aku lalui....ape tidaknye setelah semalaman aku x tidur semata - mata nk siapkan satu projek khas sempena majlis penyematan pingat PBB dan tugas yang aku dipertanggungjawabkan untuk mencarikan antara majlis yang terbaik dikalangan negara - negara yang telah menganjurkannya sebelum ini seperti Portugal, Bangladesh, Pakistan, Uganda, Zimbabwe, Singapore dan byk lagi....

Apa yang aku maksudkan ialah apabila External hard disk Ministation Buffalo 1 TB yang dihadiahkan oleh ibunda dan kekanda ku yang tercinta semasa aku pulang CTO di Malaysia bulan 9 yang lalu telah out of service atau dalam bahasa bandar, jahanam yob!!!! Rasanya mcm nk mengalir je air mata nie tp ku tahan jebat....aku sampaikan berita duka nie kt In Charge aku iaitu Kpl Razak...dan ape yg aku lihat, perasaan yang sama turut dirasainya...bukan sebab ape, cume segala kerja2 dan kenangan2 sepanjang kitorg di Timor Leste ni ade dalam tue....selain tue ade jugak dokumen2 penting untuk serah menyerah tugas nanti yang dah aku siapkan terlebih awal walaupun sepatutnya aku siapkan dalam bulan 10 nie....tp untuk persiapan awal, aku dh buat sebelum aku CTO lagi...oh ye CTO tu ade lah perumpamaan atau sama dengan CUTI le jgk cume dlm bahasa di peringkat UN nie je...aku pun x brapa nk ingat ape maksud die sbb aku tahu sebut jer...hahahha...

Mcm2 aku cbe buat utk dapatkan balik isi kandungan dalam tue sambil dibantu dengan sekuat daya oleh member aku Mr. Saddiq....tp tetap gagal sbb langsung dah x bleh nk detect....mmg frust sgt2 nie....korang pun tahu le kan ble dh ade hard disk nie, mmg mcm2 korg akan simpan dlm tue..termasuklah aku...dari gambar, lagu,movie,ceramah2 dan lain2 dokumen...tp nasib baik jgk sbb antara movie dgn ceramah2 yang ade dalam tue aku bleh amek balik kt kwn2 aku....sebabnye ceramah dan movie nie mmg masing2 berkongsi minat nk simpan....mmg x de masalah ler....tp yg x dpt nk buat ape dah ialah dokumen penting dan gambar2 kenangan dalam tue....klo korg ade kwn2 yang pakar dalam hal nie, bleh le tlg suggestkan problem aku nie...mne le thu ade penyelesaiannya....almaklumlah kn setiap masalah ade penyelesaiannya.....

Dan satu perkara yang aku terguris skit ialah insan yang sepatutnya bertanggungjawab tue....setahu aku laptop dan hard disk aku tu x ganggu spe2 pun mse aku ltakkan kt meja dalam opis aku nie...x de ke die rase bersalah ke, nak minta maaf ker....klo ikutkan hati aku td, mmg aku geram sgt2 kt 'mamat' nie tp memandangkan aku perlu bersabar, jd aku bersabar je...cme aku cbe lepaskan kemarahan aku nie kt kerusi kayu tempat melepak dimalam hari ataupun 'dam aji corner' tue je.....lagi bagus rsenye dari aku g cepuk 'mamat' tue.....ape yang kwn2 mampu ucapkan, bersabarlah shah.....ye, aku ttap akan bersabar walaupun segala hasil titik peluh aku semua ade dalam tue...mungkin jugak bukan rezeki aku, mungkin jugak ujian Allah SWT supaya aku lebih kuat bersabar....dan peringatan buat aku jgk bahawa setiap yang tidak kekal pada diri kita adalah bukan milik kita.....

Baru je kejap td Mr Saddiq nie amek balik hard disk aku nie...mungkin die dpt idea baru plak kot....minta2 selamatlah semuanya....aku sayang sgt2 hard disk nie...ye lah sbb tue pun salah satu hadiah gak dari ibunda dan kekandaku yang tercinta.....mengingati kepada si 'mamat' td mmg btul2 aku geram sgt2....kenapalah adenye manusia yang tiada perasaan bersalah walaupun ternyata kesalahan tu dibuat olehnya???bukan aku minta die dtg melutut minta maaf kan aku tp sekurang2nye klo bleh berkongsi rase kehilangan tue pun dah kira ok dah...klo nk ikutkan hati aku, mmg aku nk je suh die buat balik semua yang aku dh buat dalam tue....bukan kejap yop, dkat 6 bulan jgk smua keje2 dalam tue...tapi diakhirnya, aku kne tetapkan dalam fikiran dan dalam hati aku nie bahawa tu bukan rezeki aku...aku redha.....rsenye cukup lah dulu luahan hati nie stakat ini....lagipun dh hampir time subuh dah nie....baik aku tunaikan kewajipan aku dulu sebelum aku mengatur langkah menuju ke tempat beradu aku....InsyaAllah, ade kelapangan lagi akan aku updatekan blog aku nie walaupun blum ade followers lg....ahakkksss....itu saje ye teman2, Assalamualaikum wbt.....

No comments:

Post a Comment